dimarts, d’octubre 08, 2019

Ampolles de vi a 1'5 euros

Vaig veure a una botiga de la comarca unes ampolles de vi a 1'5 €. I el primer que em va venir al cap va ser:"Que poca cosa ha d'arribar al pagès". No recordo ara mateix la marca, però sorpresa! veig que era envasat per Covides, ha ha ha, ja volia dir jo que vi a preu barat és sinònim de Covides. I venint de Covides és molt probable que fins i tot no guanyin res i per tant no arribi res al pagès. I compte que no hi haguem de afegir-hi diners com ja ha passat en el passat. 

Si de 1'5 euros i descomptem l'IVA, el guanys que ha de tenir el botiguer (que mi jugo el ronyó que hi guanya més que el pagès), l'ampolla de vidre, l'etiqueta, el tap, la càpsula, la caixa de cartró i el separador de dins la caixa, transport, feina d'embotellar, etc, etc, etc i més etc perquè quan el pagès posa el tractor a sobre la bàscula s'encenen uns llums i comencen a comptar las despeses. Pregunto:  Que queda? Queda alguna cosa? O ja ens podem rascar la butxaca per afegir-hi quelcom? 

Ho hauria de preguntar. M'agradaria saber-ho, però perquè m'expliquin una "milonga" que no és creuen ni ells; passo de fer-ho. En fi, que ho preguntin els que han de viure de les pagues que jo al final poc me'n refio i no vull tenir-hi enrabiades que no val la pena.